İDARİ ŞEMA

Afet İşleri Dairesi Başkanlığı

ÖZGEÇMİŞİ

1962 yılında Eskişehir’de doğdu. İlkokul, ortaokul ve liseyi Eskişehir’de bitirdi. 1985 yılında Yıldız Teknik Üniversitesi Mimarlık bölümünden mezun oldu. 1993 yılında Yıldız Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Yapı Bölümünde Yüksek Lisans derecesi aldı.

2001 yılında Eskişehir Büyükşehir Belediyesinde göreve başladı ve sırasıyla; İmar ve Şehircilik Dairesi Başkanlığı ile Fen İşleri Dairesi Başkanlığında mimar, Kent Tarihi ve Tanıtımı Dairesi Başkanı görevlerinde bulundu. 2024 yılında Afet İşleri Dairesi Başkanı olarak atandı.

GÖREVLERİ
  1. İlgili Kanun ve Yönetmeliklere, İl Afet Risk Azaltma Planı (İRAP), Türkiye Afet Müdahale Planı (TAMP) ve İl AFAD Merkezi ile ilimizde Valilik Başkanlığında yürütülen afet ve acil durum yönetimi süreçlerine uygun ve uyumlu olarak, ilimizdeki Yerel Yönetimlerin imkân ve kabiliyetleri ile yapacakları iş ve işlemlere yönelik koordinasyonu sağlamak,
  2. Bakanlıklar, Vali veya Büyükşehir Belediye Başkanı direktiflerini belediye birimlerine, bağlı kuruluşlara ve ilgili belediyelere iletilmesi ve yerine getirilmesi konusunda koordinasyonu sağlamak,
  3. Afetlerin önlenmesi, zararların ortadan kaldırılması veya azaltılması için gerekli önlemlerin alınması, ilgili kurum ve kuruluşlarla ilişki kurmak, kısa ve uzun vadeli planların hazırlanması, çalışmalar yapılması ve bilgi bankalarının kurulmasına yönelik konularda işbirliği yapmak,
  4. Afet ve acil durum tehlikesi ve riskinin makro ve mikro ölçekte yeniden belirlenmesini, geliştirilmesini ve tehlike haritalarının hazırlanmasını ve bu haritaların Coğrafi Bilgi Sistemine (CBS) işlenmesini sağlatmak,
  5. Çıkarılan haritalar doğrultusunda oluşabilecek hasarların belirlenmesi çalışmalarını yaptırmak,
  6. İlgili kurumlar ile işbirliği içerisinde jeolojik, sismik aktivite bilgilerini sürekli takip etmek, alarm ve erken uyarı sistemlerinin kurulma çalışmalarına katılmak,
  7. Yapı, Deprem ve Yangın Yönetmelikleri, alan kullanım yönetmeliklerinin gözden geçirilmesi ve gerekiyorsa yeniden düzenlenmesi çalışmalarına katılmak,
  8. İl genelinde bulunan su yataklarının Devlet Su İşleri 1.Bölge Müdürlüğü ile işbirliği içerisinde ıslah çalışmalarına katkı sağlamak (ESKİ Genel Müdürlüğü koordinesinde),
  9. Ulusal ve uluslararası düzeyde uzman kişi ve kuruluşlarla işbirliği içerisinde belediye sınırları içerisinde afet önleme çalışmalarına katılmak,
  10. Halkın gerekli afet bilincine kavuşması için bilgilendirme ve bilinçlendirme çalışmalarını (seminer, tatbikat, broşür, yayın vb.) sağlamak,
  11. Afet ve acil durum yönetiminin etkin bir şekilde gerçekleştirilmesi amacıyla Büyükşehir Belediyesi ile bağlı kurum ve kuruluşları arasında koordinasyon sağlamak,
  12. Risk analizi belirleme çalışmalarının yapılması, bunlara yönelik senaryolar hazırlayıp müdahale planlarının geliştirilmesi ve tatbikatların yapılması çalışmalarını sağlamak,
  13. Afet anında uygulanacak yasal mevzuatın gözden geçirilmesi, ihtiyaç halinde yeniden düzenlenmesi ve yazılı hale getirilmesi çalışmalarına katılmak,
  14. Lojistik merkezlerin kurulması çalışmalarına, kullanılacak araç, gereç ve ekipmanların günümüz teknolojisine uygun olarak temin edilmesi çalışmalarına katkı sağlamak,
  15. İl AFAD Merkezi ile Afet Koordinasyon Merkezi (AFKOM) arasında; ildeki diğer kamu kurum ve kuruluşları ile uydu telefonu, telefon, telsiz, faks, internet ve görüntülü muharebenin sağlanması için hızlı ve etkileşimli teknolojik sistemlerinin kurulması için hazırlık yapmak,
  16. Eskişehir Meteoroloji Müdürlüğünün, meteorolojik afet bilgilerinin takip edilmesini sağlamak,
  17. Mesleki ve gönüllü kuruluşlar ile afetler hakkındaki her alanda işbirliği yapmak ve koordinasyonu sağlamak,
  18. Merkezi düzeyde afet yönetimi ile ilgili planların hazırlanması ve geliştirilmesi çalışmalarına katılmak,
  19. İl düzeyinde İl Afet Risk Azaltma Planı (İRAP) ve Türkiye Afet Müdahale Planı (TAMP) planlamalarının hazırlanması ve geliştirilmesi çalışmalarına katılmak,
  20. İl genelinde olası bir afet anında kullanılmak üzere toplanma alanları oluşturmasını ve bu oluşturulan bölgelerin alt yapı çalışmalarını koordine etmek,
  21. Olası bir afet ve acil durumunda, Valilik İl AFAD Merkezinden alınan bilgiler ve talimatlar doğrultusunda hareket etmek, arama ve kurtarma çalışmalarına gerekli araç-gereç ve personel desteği vermek,
  22. Başta itfaiye ve sağlık birimleri gibi acil müdahale ekipleri ile Türkiye Afet Müdahale Planına (TAMP) göre belirlenen ilgili destek çalışma gruplarının olay yerlerine sevk edip gerekli çalışmaları yapmalarını sağlamak,
  23. Gerekli hallerde afet bölgesinde seyyar komuta merkezi oluşturarak tüm çalışmaları buradan yönetmek,
  24. Afet ve acil durumlarında kamu ve özel sektöre ait her türlü kara, deniz ve hava taşıtları ile kurtarma ve yardım araç ve gereçlerinden yararlanılması için hazırlık çalışmalarına katılmak,
  25. Afet ve acil durumlarında hizmet ve yardım sağlayan gönüllü kuruluş, özel ve tüzel kişilerden gelen hizmetlerin değerlendirilmesi, gelen yardım malzemelerinin teslim alınmasında, korunmasında ve ihtiyaç noktalarına sevk edilmesinde yardım sağlamak,
  26. Eskişehir Valiliğinin izni ile il dışında meydana gelen afetlere arama-kurtarma ekipleri göndermek, araç gereç ve malzeme desteği sağlamak ve koordine etmek,
  27. Büyükşehir Belediyesi koordinasyonunda toplanan insani yardım malzemelerinin sevk edilmesini sağlamak,
  28. Afet ve acil durumları ile ilgili bilgilerin toplanması, kamuoyuna ve ilgili kurumlara aktarılması, üst makamlara bilgi verilmesini sağlamak,
  29. Valilik Makamı ve Büyükşehir Belediye Başkanının talimatları doğrultusunda çalışmaları koordine etmek,
  30. Eskişehir Afet Müdahale Planı kapsamında, Büyükşehir Belediyesi Afet Müdahale Planını hazırlamak ve ilgili birimler arasında koordinasyonu sağlamak,
  31. Türkiye Afet Müdahale Planı (TAMP) kapsamında tüm işlerin ve ihtiyaçların belirlenmesi, ilk yardım, tedavi, tahliye, barınma, yiyecek, içecek, giyecek, yakacak temini, güvenlik, çevre sağlığı ve koruyucu hekimlik, hasar tespiti, enkaz kaldırılması çalışmalarına katılma gibi iş ve işlemlere destek vermek,
  32. Afet ve acil durum sonrasında afet nedenleri, sonuçları ve yapılması gerekenler hakkında rapor düzenlemek,
  33. Ekonomik, fiziksel, psikolojik iyileştirme gibi çalışmalara destek vermek,
  34. Afet Koordinasyon Merkezinde (AFKOM) oluşturulan birimleri gelişen ve değişen durumlara göre yeniden teşkil etmek ve görevlendirmek.